שאלות ותשובות - שלהבות חב"ד
ב"ה
מובילים בפיתוח אישי
מובילים בהישגים

מעוניינים לבדוק התאמה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


שאלות ותשובות

למי מיועד בית הספר?

בתי הספר הם יסודיים ופונים לכלל האוכלוסייה הישראלית המעוניינת בחינוך ערכי ואיכותי. מרבית אוכלוסיית בית הספר משתייכים לציבור החילוני והמסורתי. אנו מאמינים שלכל משפחה ישנה הזכות לבחור בחינוך שיש בו יותר ערכים ומסורת מבלי לחוש מחויבות לשינוי אורח החיים.

האם יש קוד לבוש מתחייב?

למרבית בתי הספר בארץ ובעולם ישנו קוד לבוש שמבטא את ערכי בית הספר ושומר על מסגרת מכובדת ומכבדת בקרב התלמידים והמורים.
קוד הלבוש הנהוג בבתי ספר שלהבות חב"ד הינו:
לבנות- חצאית וחולצה עם שרוול (לא גופיה) , לבנים- חולצה עם שרוול (לא גופיה).
לבנים ישנה חובה בחבישת כיפה בזמן לימוד מקצועות הקודש, תפילה וברכות. כמו כן נהוגה ברכה על ציצית (טלית קטן) במהלך תפילת השחרית.
אגב, גם לכנסת ישראל יש קוד לבוש מכובד וערכי שאוסר למשל על חצאיות קצרות ומכנסיים קצרים במשכן הכנסת. קישור

האם הלמידה נפרדת?

בהתאם למחקרים מקצועיים בתחום הפניות ללמידה, לימודי המקצועות העיוניים מתקיימים במתכונת נפרדת לבנים ולבנות החל מכיתה א.
לא חלה חובת הפרדה בחוגים, בהפסקות ובפעילויות בית ספריות.

למה יהדות? כמה יהדות? האם זה בית ספר דתי?

יותר ויותר משפחות מקרב הציבור היהודי בארץ מעונינות בחינוך שמושתת על ערכי היסוד של המסורת היהודית.
לגישתנו, היהדות אינה נחלת מגזר מסוים, וכל הורה צריך ויכול להרגיש נוח שילדיו יחשפו למסורת ישראל ויחונכו לאור ערכים יסודיים וברורים כדוגמת נתינה, כבוד, הימנעות מאלימות, שמירת רכוש, אהבת ישראל, קדושת הארץ, אמונה, תפילה ועוד.
שלהבות-חב”ד פונה אל כלל האוכלוסייה הישראלית בדומה למתכונת ‘בתי חב”ד’ בארץ ובעולם. זהו בית ספר יהודי שמתאים לכלל האוכלוסיה הישראלית: חבריהם של הילדים לספסל הלימודים וכמוהם קהילת ההורים, משתייכים לרוב למגזר החילוני והמסורתי. צוות בית הספר מקבל כל תלמיד ותלמידה בכבוד ובהערכה בלי ציפייה לשינוי אורח החיים.
בבית הספר נשמרים עקרונות היסוד של היהדות, מונכחים בו הערכים היהודיים ויש בו למידה חווייתית ומשמעותית של מועדי ישראל ומושגי היסוד היהודיים.
אנו מאמינים שחינוך ערכי ויהודי החדור באמונה בהשם, מעניק לנפש הילד חוסן ומשמעות בהווה ובעתיד.
במערכת הלימוד תמצאו בכיתה א: שעת סיפור יהודי, מסורת ופרשת שבוע. בכיתות
הגבוהות מתקיימים גם לימודי תנ”ך, יהדות וחשיבה תלמודית.

האם יש פיקוח של משרד החינוך?

ככל בתי הספר בארץ גם אנחנו מחויבים לסטנדרט אחיד של תכניות ופיקוח מטעם משרד החינוך. בבית הספר נהוגות כל תכניות הלימודים המקובלות.
בנוסף, בתי ספר שלהבות מקבלים ליווי ייחודי ומקיף מטעם רשת חינוך חב"ד המעניק לכל בית ספר:
-חממה פדגוגית לצמיחה מיטבית
-תכניות לימודים ופרויקטים יחודים

כמה משלמים ההורים?

המחיר רגיל בהחלט ושווה לכל נפש. אנו מחויבים לנתוני גביית שכר המקובלים בבתי הספר בפיקוח הרשות המקומית, אין תשלום נוסף על תכנית שלהבות.

מה עם המיצ"ב?

בבתי הספר שלנו, חווית ההצלחה של הילד נמצאת במרכז, ואנו מחויבים לקידום האישי של כל תלמיד מן הנקודה בה הוא נמצא. חווית ההצלחה האישית של כל תלמיד חשובה לנו יותר מציוני מיצ"ב הבוחנים סטנדרטים אחידים. יחד עם זאת, תוצאות המיצ"ב גבוהים בבתי ספר שלהבות שנבחנו בהם הן בהישגים הלימודיים והן בנתוני האקלים. בית ספר שלהבות-חב"ד תענ"ך הוא זוכה פרס חינוך ארצי בשנת 2013 ונמצאים בעשירון העליון במתמטיקה מדעים ואקלים עד היום. 

איפה ממשיכים הבוגרים שלנו?

בכל מוסד תיכוני ראוי. התלמידים שלנו יסיימו בעזרת ה' את בית הספר היסודי עם תחושת הצלחה ומסוגלות ומוכנות מהבחינה הלימודים והערכית.

עד איזו שעה לומדים?

בבתי הספר נהוג יום לימודים ארוך לשם ישום המטרות הלימודיות.
בכל אחד מבתי הספר נבנתה מערכת לימודים הכוללת לימודי ליב"ה מורחבים, שעת יהדות ומסורת, חוגים רבים המעשירים ומפתחים אינטלגנציות שונות.
בהתאם לדרישת ההורים יתקיים בבית הספר צהרון.

יש הסעות?

בית הספר יכול לסייע ביצירת מערך הסעות מותאם. התשלום להסעות ולצהרון מתבצע על ידי ההורים המעונינים בשירות זה.
בתי הספר מקיימים מפגשי מוכנות לעולים לכיתה א' ובחלקם מתקיימת קייטנת מוכנות באוגוסט.

מהי שיטת האינטלגנציות?

במשך עשרות שנים נתפסה האינטליגנצייה כישות אחת הנמדדת באמצעות ציר ה-IQ  – המתיחס בעיקר ליכולות אקדמיות. בעשורים האחרונים פותחו תאוריות וגישות שונות שמשתמשות במושגים נוספים כמו חוזקות א-פורמאליות, ואינטלגנציה רגשית.

תיאוריית האינטליגנציות המרובות נוסחה לראשונה על ידי הווארד גרדנר[1] וחוללה מהפכה בהגדרת האינטליגנצייה. התאוריה מבוססת על תובנה פשוטה: אין אנשים אינטליגנטים באופן כללי; יש אנשים אינטליגנטים בתחום מסוים. לכל אדם יש "פרופיל אינטליגנציות" המאפיין אותו, ומן ה"פרופיל" הזה נגזרים תחומי עניין שאליהם הוא נמשך ובהם הוא רוצה להתקדם ולהצטיין, ותחומי עניין אחרים – שהמשיכה שלו אליהם והתעניינותו בהם פחותים. לכל אדם יכולות להיות כמה אינטליגנציות חזקות או אינטליגנצייה אחת 'שלטת'. מימוש אינטליגנצייה חזקה יכול להועיל למינוף שאר האינטליגנציות.

מודעות האדם לאינטלגניות הדומיננטיות באישיותו, ופיתוחן, הינם כלי מרכזי במימוש הפוטנציאל האישי של האדם וביכולתו למלא את תפקידו בעולם.
שמונת האינטלגנציות שזוהו על ידי גרדנר הינם: לוגית-מתמטית, גופנית-תנועתית, מרחבית, מוזיקאלית, תוך-אישית, בין-אישית, נטורליסטית ולשונית.
בבתי ספר שלהבות חב"ד אנו נותנים את האפשרות להכרות ופיתוח האינטלגנציות השונות. התלמידים מוצאים את האינטלגנציה השלטת שלהם ומפתחים אותה במסגרת בית הספר. באופן זה מועצמים התלמידים בתחומי החוזקה שלהם ובדרך ממילא גם ביתר תחומי הלמידה.


[1] התאוריה פורסמה בספרו של גרדנר "Frames of mind" בשנת 1983